Podzielcie się na 4 grupy, ale w taki sposób, by w grupie I były dzieci posiadające psa
- Wybierzcie lidera grupy
- Wybierzcie osobę, która stworzy z dostarczonych przez Was materiałów prezentację
- Każdy indywidualnie przygotowuje materiały na temat własnego psa np.zdjęcia, filmy - z komentarzem audio lub pisemnym i przesyła mail'em osobie odpowiedzialnej za przygotowanie prezentacji
- Indywidualnie zapoznajcie się ze źródłami na temat opieki nad psem
- W oparciu o materiały i doświadczenia własne ułóżcie listę zasad na ten temat
- Na czacie omówcie swoje listy , ustalcie jedną-wspólną i wyślijcie osobie przygotowującej prezentację
- Omówcie również formę, jaką ma przyjąć prezentacja
- Osoba wyznaczona, po przygotowaniu prezentacji wysyła ją kolegom z grupy ewentualnie nanosi poprawki przez nich zasugerowane
- Przedstawcie swoją prezentację kolegom z klasy
Zadanie dla grupy II:
- Wybierzcie lidera,
- Indywidualnie zapoznajcie się ze źródłami na temat psów pracujących
- Dokonajcie wyboru " psich pracowników", przygotujcie plan prezentacji i wybierzcie materiały , jakie wykorzystacie w prezentacji
- Wykonajcie prezentację i przedstawcie na forum klasy
- Wybierzcie lidera grupy
- Porozmawiajcie o psich bohaterach w filmie
- Zastanówcie się nad pytaniami do quizu i materiałami, jakie możecie wykorzystać
- Ułóżcie quiz i przygotujcie go w power point'cie
- Przeprowadźcie quiz w klasie
Zadanie dla grupy IV:
- Wybierzcie lidera grupy
- Każdy indywidualnie wyszukuje informacjie o znaczeniu wszystkich podanych związków frazeologicznych oraz stara się znaleźć kilka innych związanych z psem
- Na czacie podzielcie się zdobytymi informacjami i ustalacie, które znajdą się w Waszej prezentacji
- Każdy indywidualnie wybiera jeden związek frazeologiczny ( ustalcie tak, aby każdy miał inny) i ilustruje go w formie rysunku - zagadki, a następnie wysyła liderowi grupy, który przygotowuje prezentację korzystając z informacji zdobytych przez wszystkich i Waszych rysunków.
- Przedstawcie prezentację w klasie